۱۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۱۵

شجاعي خبرداد:

چهار هزار پايگاه جمع آوري هداياي جشن عاطفه ها در مدارس خوزستان

چهار هزار پايگاه جمع آوري هداياي جشن عاطفه ها در مدارس خوزستان

اهواز ـ خبرگزاري مهر: معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش خوزستان از وجود چهار هزار پايگاه جمع آوري هداياي جشن عاطفه ها در مدارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اردشير شجاعي پيش از ظهر چهارشنبه در مراسم استاني جشن عاطفه ها كه در مدرسه ابتدايي دخترانه بهار ناحيه چهار اهواز برگزار شده بود با گراميداشت هفته كودك اظهار كرد: هدف از برگزاري برنامه هاي مختلف در هفته كودك و روز جهاني كودك به ويژه جشن عاطفه ها توجه بزرگسالان به حقوق كودكان است.

وي افزود: تعليم و تربيت با كيفيت يكي از حقوق مسلم كودكان است كه به آموزش و پرورش ارتباط دارد. در حال حاضر بيش از 500 هزار دانش آموز مقطع ابتدايي در 22 هزار كلاس درس استان خوزستان سازماندهي شده است.

معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش خوزستان تصريح كرد: يكي از حقوق كودكان اين  است كه مورد توجه و حمايت قرار بگيرند بنابراين توجه تمام سازمان ها به ويژه سمن هايي كه در حوزه كوكان فعاليت مي كنند بايد بيش از پيش به كودكان معطوف شود. پليس، سازمان ميراث فرهنگي، وزارت بهداشت و سازمان هاي مختلفي در حوزه كودك فعاليت مي كنند.

شجاعي بیان كرد:‌ مسئولان بايد به گونه اي برنامه ريزي كنند كه كودكان بتوانند در آينده كشور را به خوبي مديريت كنند. ايجاد فضايي شاد و معنوي و آموزش معنويت براي كودكان در هفته كودك برنامه ريزي شده است. در حقيقت با برگزاري جشن عاطفه ها روح معنويت در دانش آموزان تقويت مي شود.

وي عنوان كرد: در روزگاري كه دانش آموزان و كودكان مورد هجمه هاي فرهنگي هستند بايد معنويت را به معناي واقعي به  دانش آموزان آموزش دهيم. اميدوارم هيچ دانش آموز نيازمندي در كشور وجود نداشته باشد و بتوانيم جشن عاطفه ها را به منظور توزيع مهر و عاطفه برگزار كنيم.

معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش خوزستان بيان كرد: امسال تعداد چهار هزار مدرسه به عنوان پايگاه براي جمع آوري هداياي دانش آموزي  جشن عاطفه ها انتخاب شده اند كه دو هزار پايگاه در اهواز است.

شجاعي در پايان گفت:‌ هداياي جمع آوري شده در مدارس محروم توسط مدير مدرسه به دانش آموزان محروم اهدا شده و هدايايي كه در مدارس برخوردار جمع آوري مي شود نيز توسط مديريت دانش آموزي استان به دانش آموزان و مدارس محروم اهدا مي شود.

فاضل خميسي مدير آموزش و پرورش ناحيه چهار اهواز با تبريك روز جهاني كودك گفت: اميدوارم روزي برسد كه هيچ نيازمندي در كشور عزيزمان نداشته باشيم. همه اقشار جامعه و مسئولان نسبت به تمام مردم نقاط مختلف كشور مسئول بوده و بايد به افراد محروم ياري برسانند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرپرست اداره كل كميته امداد خوزستان، مدير دانش آموزي خوزستان، مسئولان اداره كل آموزش و پرورش خوزستان و نواحي چهار گانه اهواز در اين مراسم حضور داشتند.

اين مراسم به صورت زنده از شبكه استاني صدا و سيماي خوزستان در قالب برنامه بادبادك ها پخش شد. اجراي سرود، دكلمه، نمايش عروسكي و برنامه هاي شاد و مفرح ديگر از جمله برنامه هاي جانبي اين مراسم بود.

قرار بود تا مراسم ساعت هشت صبح برگزار شود ولي شروع آن با 50 دقيقه تأخير همراه بود. مسئوليت اصلي برگزاري اين جشن بر عهده كميته امداد است و آموزش و پرورش تنها مكان برگزاري مراسم به همراه ساير الزامات مراسم را در اختيار آن ها قرار داده است بنابراين اميدواريم تا كميته امداد در شروع مراسم ها رأس ساعت مقرر تأخيري نداشته باشد.
 

کد خبر 2385408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha